CORONA virus, COVID 19

Vi er unægtelig inde i en meget vanskelig periode i dansk erhvervsliv. Vi skal forsøge at få skabt en sammenhæng mellem at holde danske virksomheder i gang og samtidig beskytte vore medarbejdere og medmennesker i det hele taget. Det er en vanskelig balancegang, men hos Vink Plast har vi foretaget nogle tiltag, der sikrer, at vi lever op til regeringens direktiver og anbefalinger og samtidig sikrer en fortsat drift – af vore kunder og af Vink Plast. 
 
Vi har gennemført følgende tiltag: 

  •  Alle vore salgskonsulenter arbejder ud fra deres hjemmekontor. Der besøges kun kunder, når besøget har stor vigtighed for den daglige drift, og når alle sikkerhedsregler omkring afstand, ingen fysisk kontakt og generel høj hygiejne overholdes. Vi gennemfører telefonmøder og Skype møder og forsøger til enhver tid at sikre vores kunder den sædvanlige høje service. Derudover vil vi til enhver tid have stor fokus på vore medarbejderes sundhedsmæssige sikkerhed.
  • Vores interne organisation er delt i to grupper. Halvdelen arbejder med udgangspunkt på kortoret og den anden halvdel med udgangspunkt fra hjemmet. Der vil på intet tidspunkt være fysisk kontakt mellem de to grupper. IT systemerne bag hjemmekontorerne er testet, og konklusionen er, at de fungerer på lige fod med hovedkontoret.
  • Vores produktion arbejder på tre skift. Der vil på intet tidspunkt være fysisk kontakt mellem de tre skift. Det betyder, at vi til enhver tid er sikret drift på to skift. Samme procedure er etableret på lageret.
  • Vi har bedt vore leverandører og transportører give en daglig opdatering på deres drift og vi har ikke mindst sikret vore leverancer gennem en opgradering af vore lagerbuffere.
  • Hos Vink Plast arbejder vi med A-leverandører og second-source leverandører. På alle vore primære produktgrupper har vi leverandører fra 2 eller flere forskellige lande.
  • Vi har indført karantæneregler. Det betyder, at medarbejdere der vender hjem fra ferie i disse uger bliver sat i hjemmekarantæne i 14 dage. Det gælder også hvis de har nære familiemedlemmer der vender hjem fra ferie eller andre former for udenlandsophold. 
  • Vi har indført et omgående rejsestop – også før landets grænser blev lukket.
  • Vi har indført udvidede hygiejneregler i virksomheden. Vi har håndsprit på særligt trafikerede områder og vi har håndsæbe og papirservietter ved samtlige sanitære installationer. 
  • Vi har regler om at holde afstand internt, men også i forhold til chauffører. Vore lagermedarbejdere bærer arbejdshandsker hele arbejdsdagen.  
  • Medarbejdere som viser sygdomstegn vil omgående blive sendt hjem i 14 dages karantæne.
  • Generelt beder vi vore medarbejdere om at udvise rettidig omhu med hensyn til hygiejne og omgang med andre mennesker. 

Vink Plast er sit samfundsansvar bevidst og vi håber vore tiltag kan være med til at sikre en fortsat drift af dansk industri og ikke mindst en sikring af sundheden i samfundet. 
 
Med venlig hilsen 
Vink Plast ApS. 
Morten Grue Jakobsen
Business Unit Director

Jacob Busk Jensen
Salgschef, Byg/Signs & Graphics

Jan Busk
Salgschef, Industri

This website uses cookies to track your behavior and to improve your experience on the site

You can always delete saved cookies by visiting the advanced settings of your browser

Do not accept cookies Only accept functional cookies Accept all cookies